donderdag, juni 01, 2006

Himmelhochjauchzend, und HalelùhjàhDankeschön!


Inderdaad Waarde Lezert,...
Zielknijper verkeert in Hogere Sferen!
Het Hart Jaagt van Wilde Blydscap...
Daar waar het enige Uren daarvoor nog Pufte en Dreunde van Stress en Ellende...
De Longen Balgden, de Harsens Gierden en Knarsden en de Oxels Stoomden...

Vandaag was D-Day, Dag des Oordeeels, Dag van de Waarheid, ProfessieCheckDag...

Ik Berichtte U er reeds Eerder over...
De Dag waar elke Collega met Angst en Beven naar toe moet Leven, want den Tyd Stilzetten, dat gaat wat Moeilijk!
De Dag waarop je aan de Hôghe Omes van het Opleidingsinstituut moet laten zien dat je Het nog kan...
Je je Saeckjes nog op Een Rijtje hebt, weet Hoe Het Moet volgens de Regelen der Kunst...
De Poppenkast der Ydelheid kunt volbrengen...

Welnu, u begrijpt...
Na Inname van de nodige Dempende Medicatie (met dank aan de Farmacist die Propanolol bedacht), Onthouding van welke soort van Hartactieverhogende Intake, of Lichaamsactiviteit dan ook, verkeerde mijn Gemoed in een dermate Staet van getemperde Opwinding dat ik zowaar, Zo Hielpe Mij den Almachtigen Zelve, het Alom Gevreede ToetsMoment met Succes wist te Doorstaan!

Ik Slaagde zogezegd!

Nu mag ik weer zonder Bibbers in het Abdomen diep Doorademen.
Kan ik eindelijk Doorslikken wat zich boven mijn Larynx had gecumuleerd...
De "Dunne" kan weer "Stevig" worden.
Is Tachycardie weer afgereisd naar Verre Oorden...
En kan ik weer Zalig en Droomloos Slapen....

Het Is Volbracht!

Zaterdagmorgen reist het Voltallig Huysgezin Zielknijper af naar 't Ailaand...
Uitwaaien bij Paal Acht, het Zand op je Gezicht, het Zout op je Huid...
Koffie met Schnapps en Appelpunt bij "De Walvis"...
en...

Ahhhhhhhhhh...Rust!

Ik tel de dagen af tot de volgende Horror-Sessie....over precies Vijf Jaren!

6 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

oei lekker dat je er vanaf bent en zo ontzettend gefeliciteerd natuurlijk!!

De Walvis, is dat niet Terschelling?
dan mag je het toch zeker niet 't Ailaand noemen, die naam is door alle groningers toch altijd al gereserveerd voor Schier?
Maar lekker zeg uitwaaien en rust!

Mij staat ook een 'vakantieweek' te wachten, en dochterlief heeft bedacht (wel slim van d'r) dat aangezien er maar een paar scholen zijn die komende week vakantie hebben, we dan juist goed naar Six Flags, nee mam dat heet nu Walibi World! kunnen.
Dan zijn er dus ook bijna geen rijen bij de Goliath! Gelukkig maar, want dan kunnen we steeds weer opnieuw een bijna ik-val-te-pletter-dood-ervaring meemaken.
Denk je even aan mij, met je berenburger en uitzicht over zee, terwijl ik in dat bakje zit, met alleen zo'n lamlendig stangetje voor mijn middel en de zwaartekracht met 2 G-krachten aan mij trekkend?
Tante, kan niet wachten tot ze gewoon weer aan het werk kan.

02 juni, 2006 10:05  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

hmmm ik vond het leuker toen ik de dingen nog hysterisch schreeuwde eigenlijk

02 juni, 2006 10:06  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Tante Gerda:
O, je Gilt nog immer Hysterisch hoor, als je op een Item bij recentste Sessie klikt...
Daar wordt wat hysterisch af gegild...een Kakafonie van heb ik Jouw daar!

Ja, ik noemde Terschelling gekscherend 't Ailaand...
Schier, daar komen we ook wel eens, maar Schielge dat heeft het toch iets meer!
Sorry veur die Grunningers...

Morgen, als ik zo rond de klok van elven de Brandaris in zicht krijg, als de Meeuwen Hysterisch Krijsend om mijn Grijze Stoppelkop scheren zal ik aan U denken Tante...
Hoe de Ogen Uitpuilend de Peilloze Diepten pogen te Sonderen, als de Zure Maaginhoud net niet uw Palatum kan bereiken, omdat Goliath weer omhoog rijst...
Als ge mismoedig wéér plaatsneemt in het Karretje, of Gondeltje, voor nóg een ritje...en nóg een Ritje...
Als de Patat met Kroketten zich begint te roeren in uw Spijsverteringskanaal...

Maar bedenk, de Opgewonden en Vurig Genietende blik van Dochterlief maakt alles weer Goed!
Ik wens U én uw Dochterlief veel plezier...
En dat voor U de maandag maar snel weer moge komen...Of anders een Rustige Zondag?
Tot over een Week..

02 juni, 2006 12:12  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Tante Gerda:
Ennuh, veel plezier daar ergens in Drenthe...;-)

02 juni, 2006 12:15  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

En u bent weer terug van vakantie! Welkom terug in het schone groningse...

12 juni, 2006 22:21  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Moniq:
Jawel Edele...
Back in the North State!
en het was Hemels!

13 juni, 2006 21:18  

Een reactie posten

<< Home