zaterdag, mei 13, 2006

Jump!


Vandaag was Dé Dag...
Ik Berichtte U er reeds eerder over;
De Verticuteerder mocht uit zijn Winterverblijf!
Voor het Echte Werck dit keer.
Reeds vorige week kon Hij er even aan Ruicken...:
Het jonge Lentegras, de opkomende Boterbloemen en Verleidelijk Lonkende Madeliefjes.
Én niet te vergeten: de Verstokte en Verzuurde, altijd Kribbig tegenspartelende, hardnekkig klauwende Tante Mos!
Ik had de Driehonderd scherpe Tandjes van mijn Accomplice in deze Crime Gardinière nog even fijntjes bij geslepen...
Een werkje wat mij deze hele Zaterdagmorgen bezig hield...
Niet met "Moeder" en de Juniori's mee naar de Markt, geen Koffie met verse Gevulde Koek (die met die Heerlijkcke Knapperige Rand!), geen Ochtendkrant, geen Pijpje in de Morgenzon...

Uiteindelijk werden de Wapens gereed bevonden...
De Electriecken Kabels werden uitgerold, de Garagedeur geopend, schel Schurend over de Roestige Glijders...
Daar betrad El Toreador Contre del Mossos de Zonovergoten Arena van Zielknijpers Achtertuune.
De Daad moest plaats vinden!
Vooruit met de Geit!
Tante Mos moest Dood!

Den Steecker in het Kontact,
De Knoppen ingedrukt,
Daar beet mijn ReissWolff zich onbarmhartig vast in de Harige Pels van Tantetje.
Wolken Struif, Lichaamssappen en Ledematen doortrokken het Zwerk boven Tuune, tijdelijck de Zon Verduisterend...
Tante Gilde en Krijsde, Schudde en Smeekte, Spuugde en Beet, Klauwde en Kraakte...
Tevergeefs!
Zij Beet het Stof!
Werd aan 'd Aarde Ontrukt, met Wortel ende Tack!

Het Pleit was Flux Beslecht.
Daar lag Tante Mos...
Zieltogend op het Grasgazon,
Haar Ingewanden blootgesteld aan de Elementen,
De Wortelen Lillend en Quivierend..., Stuiptrekkend...
De Levenstekenen vervlogen gelijk de Dauw op mijnen Stoppeligen Kin.
Het was Volbracht!
Voldaan wiste ik het Luie Zweet uit mijne Ogen.

Restte mij nog slechts de Stoffelijcken Overschotten bijeen te Harken ende te Verzamelen.
Een mooie Heuvel bouwde ik ervan...
Een Graf Heuvel van Tante Mos...

Echter geen rust voor de Doden...
Zesjarige zag nieuw speelterrein...
Een Forse Aanloop.
Een Enorme Jump...
En...
Zachte Landing!

3 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Toen ik dat fotootje zag moest ik direct aan dit denken!

http://www.janvonholleben.com/dreams_of_flying/i_02.html

17 mei, 2006 08:33  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Blogbuster:
Haha!
Ja, dat is een erg mooie plaat!
Nogal wat scherper dan niet van mij ook..
Ik gebruikte mijn kleine Nikon Coolpix 3200 in de Sportstand...
Toch nog bewegingsonscherpte...maar dat heeft ook wel weer wat...

17 mei, 2006 15:09  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Lacker hacken! Hôpen dat ûwé tuune opgeknâpe is

20 mei, 2006 08:55  

Een reactie posten

<< Home