donderdag, maart 09, 2006

Oude Passies...


Bij het verstrijken der jaren ontvlammen vaak weer schijnbaar vergeten passies.
Oude mensen keren in gedachten weer terug naar hun kinderjaren, zo is algemeen bekend...

De Goede Oude Tijd van kneuterigheid, veiligheid, onbezorgdheid, inclusief de geur van gekookte melk met een vel erop...

Logeren bij Oma, die appelflappen bakte met Oud & Nieuw, gehuld in voorschort en badmuts!
Voetballen met Opa in de schier onmetelijke achtertuin, fikkie steken, aardappels aan een stokkie erboven,...poffen noemde Opa dat.
Boomhutten bouwen, papieren pijltjes schieten door een electriciteitsbuis.
Thunderbirds kijken op woensdagmiddag en...

Strips verzamelen in dit geval...


De Futuristische Stripverhalen van Don Lawrence.
Waarschijnlijk de aanstichter van mijn voorliefde voor het Sci-Fi en Fantasy genre.

Ze stonden vroeger afgedrukt in mijn lijfblad "Sjors" en later "Eppo".

Ik vond nog een groot aantal stripboekjes van de hand van "de Don" (nee, niet onze StieveHark-minister v. Justitie PietHein!) in een oude doos op zolder.

De stapels Eppo's en Sjorsen hebben helaas de opruimwoede en de Tand des Tijds niet doorstaan...
Meters had ik ervan..
Nu dus alleen nog wat oude en vervallen Trigië albums.

Ik heb ze allemaal in één ruk uitgelezen.

En genóten!

Pardoes het Wiede Wiede Wep doorploegd, op zoek naar nieuwere en gavere exemplaren van die prachtige strip.

En ziet!
Er bestaan nog meer gekken zoals ik!
Verzamelaars,..aanbieders..
Het Stripwalhalla opende zich: Ze zijn er bijna allemaal nog!

Prachtige heruitgaven in hardcover , Collectorsitems in grootformaat en Full Colour zelfs..

Joehoeeee!

Ebay en Marktplaats....Here I Come!

2 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Za dat zijn pas herinneringen. Ik had ook die stripboeken van Trigie. Heerlijk helaas ze zijn ooit verkocht op een koninginnedag. ;-)

09 maart, 2006 12:49  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@beobee:
Ja leuk hè??
Op Ebay en Marktplaats nog veel oude herinneringen te koop...;-)

09 maart, 2006 13:55  

Een reactie posten

<< Home