maandag, februari 06, 2006

Zwolle


Zaterdag waren we weer eens even terug in ons ouwe "Stadtie".
We hadden afgesproken met onze vrienden uit Breda...
Allebei de kids uitbesteedt, de hele dag tijd voor vanalles!
Om twaalf uur gevieren de binnenstad ingetrokken... De dames op broekenjacht...
De Heren kwamen natuurlijk niet verder dan De MediaMarkt vestiging in het Maagjesbolwerk...
Tegen 14:00 gaat mijn mobiele: "Wij zitten er al hoor!",klinkt het enigzins kribbig... Oeps de tijd vergeten..We hadden afgesproken in Het VliegerHuys, gezellig druk praathuis, hartje stad...Net naast onze ouwe platenzaak Fox...
Na een pintje met een broodje Filet Americain, nog even verder "ouwe koeien". De Melkmarkt, de Diezerstraat, Het Wijnhuys, de Sassenpoort, Schuttelaer, de Singel...De Weezenlanden, onze oude werkplek...
Even tussendoor lekker oubollig bowlen (jeu wat een spierpijn!) Borrelen in het Wijnhuys.
Eten in La Cucaracha Cantina Mexicana....Silvio, vroeger de uitbater van onze stamkroeg de Singel, heeft er een heerlijke happerij van gemaakt!
Heerlijke Taco en Enchilada gegeten. De Fajitas van biefstuk was wat aan de taaie kant en naar mijn idee de brokken vlees wat te groot. De kip variant was heerlijk!..De sfeer onovertroffen! Gratis koffie van het huis als goedmakertje voor de wat tegenvallende fajita's.
Ouwehoerend en gierend , met knappende blaas weer richting auto. Nog even wildplassen tegen een zwols boompje. Hikkend afscheid...Moeten we vaker doen...
We reizen af, zij Zuidwaarst, wij richting Noorden...

14 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Wat een wereldreis mijn beste! En zelfs het Weezenlanden nog aangedaan... u durft! Spierpijn van bowlen? U wist dat ze ook extra lichte ballen hebben?

06 februari, 2006 20:21  
gilde Blogger Joost Brummelkamp hysterisch...

Hebben ze extra lichte ballen in Zwolle? (sorry, sorry, ik weet het - te flauw voor woorden)

Maar wat ik zeggen wilde: het is dus echt waar. Ik moest direct aan "Zwolle zonder dollen" denken, maar dat is dus mogelijk, ook vanuit Breda en het Hoge Noorden. En al die plekken bestaan dus, de Sassenpoort, de Diezerstraat. Ik dacht toch half en half dat Koot en Bie dat zelf hadden bedacht.

06 februari, 2006 21:17  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Moniq:
Jaja, Edele Warmbloedige...
Het wás een hele onderneming!
Ben danook terug gereden met de ogen op halftwaalf , meestentijds met de middenstreep recht voor de neus...Wat zwalkend zo af en toe, zoals U me kent...zeg ik maar vast zelf...
Vermoeiend hoor zo'n dagje als je wat ouder wordt!
De Weezenlanden, ja, alleen van Afstand dan hoor.. de Fel Rode Isala Flamoes op de gevel,is inmiddels vervangen door blauwe vliegvogels zo merkte ik...staat beter, deed mij denken aan uw Duyfken...

07 februari, 2006 09:50  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Joost:
U weet Koot&Bie spelen altijd met de waarheid. Een beetje verdraaien hier, een beete aandikken daar, wat snufjes fantasie en enkele flinke dosi satire, et Voila!
Ennuh, niet verder vertellen....die Vieze Man,....dat was Ik!

07 februari, 2006 09:53  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

@Zielknijper: Och neen, dan reed ik wellicht achter u, ik deed nog of ik tot de Brigade der ononderscheidelijke camera-auto's van Blik op de Weg behoorde, maar ben nu eenmaal niet bevoegd u aan de kant te zetten. Inderdaad, een hachelijke onderneming! Wellicht de volgende keer een taxi?!

07 februari, 2006 13:39  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ah! U was dat, met dat seinen der koplampen en dat hinderlijke toeteren...
Wel, toch bedankt. Het hield mij wakker..
De taxi,...dat gaat in de Euri's lopen. Voor het zelfde geld pak ik het vliegmachien dat gaat naar SuidAfrikaa...zo hoorde ik op de radio hedenmorgen...
Alleen uit en thuis op één dag wordt dan wel heel moeilijk...
Supersonisch tegen de draaiing van de aardas in vliegen misschien?

07 februari, 2006 15:29  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Nou nee, dat was ik niet. Ik denk dat u op dat moment op de verkeerde weghelft reed. Probeer de spookrijder met lichtsignalen te waarschuwen. En die taxi, die had u toch kunnen delen?

07 februari, 2006 18:50  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Nee, helaas mijn Muze...
Mijn woongebied is Noordelijk en Breda ligt nog altijd zuidelijk, tenzij je hééél lang noordelijk rijdt natuurlijk...
De trein! Dat was de oplossing geweest!
En daarna met de bus,...en dan nog enkele kilometers met de fiets...
U wist dat de Autobahn ook in Holland gescheiden rijbanen heeft??
O wacht, dat ronde bord met die witte streep...er stond iets in geschreven..."GA TERUG!", onzinnige tekst, ik was nog maar net opweg!

07 februari, 2006 20:38  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Onzinnige tekst, maar toch wel lichtelijk zinvol! Ik zie dat bord ook altijd staan. Bij mij staat hij echter altijd links van de weg. Treinen moet toch heerlijk voor u zijn, de laptop op schoot, de herriestoppers in de oren tegen de krijsende kinders en schrijven dat het een lieve lust is!

12 februari, 2006 09:10  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

U brengt me op een idee...
Morgen eens Googelen op DesktopvervangendeLaptops...

12 februari, 2006 23:46  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

U heeft inmiddels een flaptopje aangeschaft bij de Dell? Psych met notebook op schoot is vervangen door een heftig tikkende zielknijper naast de divan?

13 februari, 2006 19:51  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ja, ja Edele Favoriete...
Men moet met zijn tijd meegaan...

13 februari, 2006 22:44  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Óf vasthouden aan de goede tradities, never change a winning team, verplaats nooit een oude boom! Of toch?

16 februari, 2006 15:15  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ik geeft Toe, de Moderne Verlokkingen der Techniek hebben mijn aandacht...
Als een Conservatief zou ik mijzelf danook niet willen bestempelen ...
U hecht aan het Al Oude??

22 februari, 2006 16:39  

Een reactie posten

<< Home