zondag, januari 22, 2006

Koudefront


Vandaag komt ons land in de greep van een Russisch Koudefront...
De temperatuur daalt vannacht naar rond de -8 graden C.
Volgens de Meteo Consult Weerlijn wordt het aankomende Dinsdagnacht -9 graden, Woensdag -6, Donderdag -4 en Vrijdag -2 graden...
Net nu ik weer eens lekker met de tondeuse in de weer wou gaan,...standje nul, dus zonder opzetkammetje...
Dat wordt dus gebreide onderbroeken weer!
Zijn wel allemaal Nacht temperaturen trouwens hè! Overdag schijnt immers de zon en dat telt niet...

En nu maar hopen dat niemand bedenkt dat het misschien wel eens GLAD zou kunnen gaan worden...
Anders rijden morgen de treinen en bussen weer eens niet...

12 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ik verheug mij op de discussies omtrent de Elfstedentocht. U bent vannacht niet vastgevroren?

23 januari, 2006 08:16  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

De Rayonhoofden hebben de thermoskannen met warme chocolade reeds klaar staan en de Ysmeters alweer uit het vet gehaald...Naar men zegt..Het blijven Friezen natuurlijk!
Mijn lekkende linker neusgat zat vanmorgen vast aan het donsdekje...niet gevroren maar gekoekt...ingedroogd..of mogelijk toch gevriesdroogd??
U kon het dooi houden hedennacht??

23 januari, 2006 09:46  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Op de tweede verdieping is het heerlijk toeven. U moet weten, dat de temperatuur zoals u voorgeschoteld in het weerbericht, gemeten wordt op de hoogte van anderhalve meter! Op mijn balkonnetje groeien de exotische plantjes nog welig! Daarmede verblijf ik nachtelijk onder mijn zachte dekbedje, dat mij voorziet van een geweldig intiem warmteklimaat en deze prachtig vasthoudt, als een stolpje van warmte! Een beetje Otrivin, of - mits u uzelf vertrouwt - zelf gefabriekte zoutoplossing?

23 januari, 2006 18:13  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ik zweer al decennia bij het welbekende Dampo, Edele Neuzige...
Ook wel Vicks Vaporub genoemd tegenwoordig.
Een pinknageltje in elk neusgat en schoon is mijn kunstgebit! Eh,...ik bedoel ademweg...
Geen Xylometazoline in mijn congea tenzij de doorgang volledig is dichtgedrukt door gezwollen slijmvliezen...
Op uw leefhoogte kunt ge kennelijk nog in wuffig niemandalletje het balkon houden, zonnebril op den neus en Corona in de hand...factor 12 op het bijzettafeltje??
U boft maar met uw plaatselijke tropische microklimaat...
U heeft des ochtends nooit last van Klamme Lappen??

23 januari, 2006 23:10  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Welneen, zoals u weet ben ik in het gezegende bezit van een heerlijke door mijn moeder samengestelde kersenpittenzak, die zij persoonlijk gevuld en dichtgenaaid heeft. Deze houdt mij nachtelijks warm! Zelfs bij open deur, het gestel fris en fruitig houdend, hebben de pitjes mij meerdere malen van een bevriezingstoestand gered. Het stedelijk warmteeiland, hoezee!

24 januari, 2006 17:38  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Juist! De HoogHoltenseKersenpittenzak!
Ik ben bekend met het principe...Ideaal als kruik vervanger en geen kans op brandwonden, is het niet??
U boft maar!
U ventileert dat het een lieve lust is, zowel letterlijk als figuurlijk, dat is goed voor de doortocht, zowel lichamelijk als geestelijk...
Uw moeder heeft een Kersenboom op haar landgoed??
Maar,...waar bleven de Kersen...
Op Brandewijn gezet, zo mogelijk??

25 januari, 2006 11:37  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Mijn moeder heeft deze kersen allen eigenhandig soldaat gemaakt. Dat maakt mijn kersenpittenzak enkel veel persoonlijker! Neen, mijn moeder beheerst het inmaken der kersen niet, voor zover ik weet. Geen weckpotten gevuld met allerhande zoetigheden, geen jam, helaas! Mijn moeder heeft een pruimenboom op haar landgoed. Als de pruimen rijp zijn mag de hele familie komen schudden aan de boom en pruimen eten... Erg ideaal voor de lokale doorstroom.

25 januari, 2006 20:07  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Laat mij raden.. de Latrine bevindt zich achter de kersen stam?
Geen wonder dat het gebladerte zo welig vrucht draagt!

26 januari, 2006 20:37  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

In het Twentsche is de grond van nature nutriëntrijk, voortbordurend op de oude veengronden die ontgind zijn door mijn voorvaderen. Pruimen waren het, pruimen!

27 januari, 2006 07:50  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ach ja,. Pruimen.
Zij vallen naar verluidt, niet ver van de stam,...
De Twentsche Veengronden, een voedzame ondergrond, een sterk begin!
Het is mij duidelijk...
Ik heb mijn roots niet ver van de Uwe...
De wat schralere zanggebieden van het Apeldoornse...
Deventer , daar stond mijn Studiehuis...mijn eerste schreden der Volwassenheid, met de vallen en wederopstandingen...
Holten was practisch om de hoek...!

27 januari, 2006 12:12  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Deventer en Apeldoorn, het prachtige oosten des lands! Neen, de wortels hadden elkaar kunnen raken, als zij daarvoor moeite gedaan hadden! Mijn groots studiehuis stond echter in het prachtige Almelo, u weet wel, daar waar die stoplichten af en toe van rood naar groen springen...

29 januari, 2006 11:53  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Waren zij bestand tegen reizen in Ruimte en Tijd, zo hadden onze Haar/Zijnwortels elkaar zeker gezocht én gevonden Waarde Zielsverwante..
Almelo is voor mij Terra Incognita

29 januari, 2006 16:42  

Een reactie posten

<< Home