donderdag, januari 12, 2006

Warme Winters...


"t Is maar niks met die winters hiero...
Geen sneeuw, geen ijs, geen vrieskou.
Alleen maar gemiezer en gevaarlijk geglij over des Herens wegen...
Drupneuzen en niespartijen, voorhoofdsholteontstekingen,
Bronchitissen en hardnekkige Pneumoniëen,
Antibiotica kuurtjes en Prednisolon inhalaties...
En wat te denken van die Winterdips!!
Treurnis, treurnis...

Zonneschijn motten we hebben!
Tropische temperaturen!
Strandweer!
Bakken en braden met factor 15 op de neus!
Zo'n graadje of 25+...
Spareribs op het avondterras,
een glaasje koele Pinot Gris, of Frizzantino.
Geurige BBQ-rook die dromerig het indigo van het zwoele zwerk bestijgd...
Vuurpotten verlichten bruinverbrande lachende gezichten...
De Malediven!
...dáár hebben ze Warme Winters!

17 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Dé populairste reisbestemming voor hen in de Wittebroodsweken, het duikoord, de zandstranden en de palmbomen! Wanneer vertrekt u naar dit oord vol vrouwen met djilbab? (ach, u kunt altijd nog naar vissen kijken...)

12 januari, 2006 19:40  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Mijn vertrek staat nog niet vast waarde Vrouwe...
Waarschijnlijk wordt het eind december tot half mei 2007, ten tijde van de Ruvai, de noord-oost Moesson. Het regent dan niet zo overvloedig en de luchtvochtigheid is niet zo hoog...Een prettiger verblijf voor lichamelijk werk...
Wel ben ik alhier reeds enkele maanden in mijn vrije tijd mijn werktekeningen aan het vervolmaken, aangaande het uitvoerige nieuwe beeldhouwwerk waarmee ik de muren en kantelen van mijn Hawitta eigenhandig verfraai (ik bezit sinds enkele jaren een fraai , doch eenvoudig ingericht onderkomen op het eiland Kudahuvadhoo, een erfenis van mijn oud oom Gerbrand Sjin Do, in zijn tijd, ondanks zijn blanke huidskleur en westerse afkomst, een gerespecteerd Sjamaan op Kudahuvadhoo)

Sunni Islam is devoornaamste aldaar, dus alleen maar vrolijke mohammedanen!
Iets voor U, zo eind van het jaar??
Er is een divan aanwezig!

12 januari, 2006 21:26  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Volmondig JA! Ook zonder divan zou ik mij uitermate goed kunnen vermaken in dien lande. Denkt u, dat u de techniek van het palmzwaaien ter verkoeling goed genoeg onder de knie heeft om mij te begeleiden tijdens de warme dagen? En heeft u voor mij een kopie, danwel replica, van het model voor uw beeldhouwwerk? U maakt mij nieuwsgierig! Kunt u het voor mij beschrijven, wellicht?

13 januari, 2006 18:17  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

De uitgebreide handboeken van het Oost Aziatische Palmzwaaien bevinden zich alle zestien in mijn bibliotheek.
Weest gerust, ik zal U bij tijd en wijle vol overgave koelte toewuiven.
De replica van mijn beeldhouwkunsten wordt een project van geheel andere orde van grootte...
En ik vrees dat een uitvoerige beschrijving dit blog te veel zal worden, helaas.
Ik kan Uw nieuwsgierigheid slechts voeden door te bekennen dat het van eenzame schoonheid is en indien wereldkundig gemaakt de titel van negende Wereldwonder zou kunnen opeisen...
Niet dat ik daar op zit te wachten...
Niet op deze erkenning en zeker niet op de gevolgen van deze populariteit die mijn nederige stulp ten deel zou vallen. Thans is het er nog maagdelijk stil en dat is wel zo prettig ter recuperatie van het jachtige westerse bestaan...

Ik moet U wel waarschuwen,.. het is een wat primitief onderkomen, gespeend van de westerse luxe die u wellicht normaal bent gaan vinden..
Geen vaatwasser, geen wasmaschien, geen watercloset zoals wij dat hier kennen..
Het aloude emmerke/schepke duinzand is het beste dat ik U bieden kan...
Daarentegen zijn de palmen voorzien van een rijke oogst aan kokosnoten. Dadels en wat dies meer zij...
Kleurige gevederden doorklieven het zwerk onder het slaken van exotische kreten. Op de achtergrond het zachte ruisen van de met meriaden smakelycke vissigen gevulde Oceaan!

14 januari, 2006 09:46  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Nu wij inmiddels zijn overgestapt van Postduifken naar Raaf is het wellicht een optie om de uitvoerige beschrijving van uw kunstwerk mee te geven aan uw Krachtige Gevederte. Kijkt u uit! Inderdaad, als uw Negende Wereldwonder van dergelijke schoonheid is als uw beschrijft, zal uw stekje op Kudahuvadhoo een bedevaartsoord worden, een Mekka voor allen die in u geloven, alsmede voor de ongelovigen onder de Sinhalese en Dravidian die u zullen willen bezoeken om te bevestigen waar een ieder over spreekt! En dat zou onze rust wreed verstoren. Alhoewel... enkele Palmwuivende Arabieren zou het stekje geen kwaad doen.

U hebt uzelf toch nog toe weerhouden van een volledige emigratie door de primitiviteit van het onderkomen? Komt de mens zonder haar materiele bezittingen niet het best tot haar kern? Daarmee doel ik op de essentiële kenmerken van een waardevol en zinvol bestaan... Wat zijn voor u de eerste drie primaire noodzakelijkheden voor geluk?

14 januari, 2006 10:12  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Volledige verwijdering van het westelijk Halfrond is voor mij helaas nog niet weggelegd Edele Vrouwe.
Er moet nog immer brood op de plank en Barbertje moet gevoed...
Trouwens is het in de maanden mei t/m november een onaangenaam klamme ervaring dat Kudahuvadhoo, vanwege de nattende Moesson die daar haar praktijken ten tonele spreidt.
Ik ben nog aan het Rechercheren naar een drogere en aangenamer oord voor deze delen van het jaar c.q. permanent verblijf op het Zuydelyck Halfrond.

Enkele naïve inboorlingen zijn overigens wel te ronselen voor wat goedkope glimmertjes, op het nog paradijselijke Kudahuvadhoo...ter wuiving ende verkoeling van uw verhitte lichaam als verschijningsvorm...Mochten mijn ongeoefende spieren het begeven...
U brengt Uw Tijger Balsem??
Die primaire noodzaken voor geluk zijn afhankelijk van gemoedstoestand en omgeving vrees ik...
Ik ben een simpel mens met kleine wensen...
Geluk schuilt in een schittering op het water, de kreet van een Toekan over de Einder. Een rijpe kokosnoot die voor uw voeten valt...
Een warm luisterend oor voor uw gedachten...
Dat zijn er vier ikweet het,...
Maar de essentie is van eenzelfde eenvoud.

14 januari, 2006 10:36  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ronselen! Dat woord was nimmer in mijn vocabulaire voorgekomen, ware het niet dat u het zojuist introduceerde. U was niet voornemens de lieflijke inboorlingen op te nemen in uw commune, of is emigratie funest voor uw politieke opvattingen? En deze divans, heeft u die eigenhandig geïmporteerd naar het eiland, teneinde in uw behoefte van het bezigen van divan-gesprekken te voorzien? Een divan is wellicht niet eens noodzakelijk voor het warme luisterend oor voor uw gedachten, met uw rug rustend tegen een kokospalm, billen in het warme schaduwovervallen zand, genietend van uw eigengebrouwen kokosmelklikeur zullen de beste gesprekken tot stand komen!

En dadels... mijn favoriet!

14 januari, 2006 13:00  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Plaatselijken zijn meesters in het vlechten van palmblaren en weten met enkele bamboescheuten een fraaie divan te fabriceren...
Ik betaal hen met gratis Psycho-sessies en dromenduidingen.
Ongetwijfeld zullen er intrigerende conversaties voortspruiten in het zacht schurend witte zand... Mijn Hoelarokjes (Polynesisch ontwerp inderdaad, maar Maledivaans fabricaat)zullen geen beletsel vormen en het geestrijk cocosnat zal de tongen los maken!

Dadels inderdaad, vers voor U geplukt.
Vertelde ik U reeds dat ik een begenadid palmenklimmer ben??
Denkt u overigens, ruimschoots vóór de afreis, wel aan uw inocilaties??

14 januari, 2006 18:44  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Jazeker! Ik heb mij al ingeschreven voor een uitvoerig Hepatitis A traject, dat weldra van start zal gaan. U bent een gedreven en ervaren palmbeklimmer? Dan heb ik nog veel van u te leren! Mijn kwaliteiten liggen misschien meer in het naar beneden denken van de dadels in kwestie, dan wel het palmenschudden.

Ik droeg nog nooit eerder Hoelarokjes. Maar het is zaak nieuwigheden uit te proberen, en wellicht passen deze rokjes goed bij mijn figuur en stijl van expressie! Ik hoop dat zij luchtig genoeg zijn om te dragen in het vurige klimaat, en comfortabel genoeg tijdens het palmklimavontuur.

16 januari, 2006 08:49  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ah, U bent óók nog bedreven in de Edele Kunst der Telekinese!
Hoe staat het dan met uw aanleg voor Wichelen? Het Aanroepen der Overledenen? U heeft reeds duidelijke bewijzen van Pirokinesie ten toon gespreidt al besefte U dat nog niet...
De Verlichte Geest is tot Veel in staat!

Zonder meer zijn HoelaRokjes een weldaad om te dragen en het aanzien meer dan waard mits door het juiste Model geshowed... In Uw geval zal dat met recht een waar visueel vuurwerk opleveren, meen ik te mogen stellen...
Op het lijf geschreven, zoals Sjim Natahuala altijd placht uit te roepen, als hij weer een zijner creaties voorbij zag komen, een fraai Hoelameisje bedekkend...
Het klimmen der palmen is met een Hoelarokje geen enkel beletsel, daar het geen bloedsloop afknellend kruisje bevat...
Wel is het raadzaam met klimmen te wachten totdat de straffe ochtendwind is gaan liggen...(Opwaaiende zomerjurkjes associatie...)
De beduidend kalme en zwoele middagbries schenkt verkoeling op menig transpirerend lichaamsdeel.

Inoculaties reeds begonnen, hoe vooruitziend ge bent!
Ik zal reeds opdracht geven de voorraad hout voor avondlijke strandvuren te verdubbelen...
Een vers gevangen visje op smeulend houtskool gesmoord is ook wel uw ding??

16 januari, 2006 10:05  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Vertelt u eens over mijn prestaties binnen de pyrokinese? Deze zijn bij mij nog in ontwikkeling, en ik ben inderdaad niet altijd exact op de hoogte van de vorderingen. En neen, mijn wichelpraktijken heb ik al tijden geleden van de hand gedaan, net als de kunsten der I Tjing. Wel lees ik af en toe een Tarot kaart, voor het wel interpreteren van de berichten uit het onderbewuste. Aanroepen van overledenen wens ik liever nooit mee te beginnen.

Een vers gevangen visje! In gedachten ontwaar ik een beeld van u, gekleed in lendedoek en gewapend met speer, deze nonchalant doch met precisie afvurend op een vis, te zien onder het helder wateroppervlak! Wel, heerlijk!

16 januari, 2006 11:56  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ah de edele kunst van Vissenvangst is U niet vreemd.
Heerlijk zelfs...
Of doelde U op mijn verschijning in denkbeeldige lendendoek??
Oh pardon!

Aangaande uw pyrokinetische verrichtingen.. Ik heb reeds op Uw Blog daar een weinig over verhelderd...
Welnu, laat ik het platsich voorstellen:
Het electriserend knetteren der zinnen, het opvliegen der rood opgloeiende vonken, het schijnbaar onverklaarbaar stijgen der temperaturen en het stuwen van het stomend bloed...
Slechts enkele der Fenomenen welke zich afspelen sinds U uw Alomvattende Geestesoog en Hypnotiserende Aandacht naar het oosten heeft gericht.

Uw gaven zijn nog slechts latent zegt u?? Ongeoefend en het ware Potentieëel is nog niet ontketend??
U energieën zijn schier onuitputtelijk!
Wederom verbaast U mij Vrouwe...
U bezit het kaliber ener slapenden vulkaan?

16 januari, 2006 14:12  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

De exacte duiding van het verheffende woord Heerlijk kan nog later aangepast worden aan de werkelijkheid, maar in eerste instantie doelde ik op het gesmoorde visje. Wij zullen trek gekregen hebben van het zwemmen in de heldere oceaan! Een spoedcursus primitieve kooktechnieken zal ik mij toch zeker eigen moeten maken. Maar waar trek is, smaakt alles goed!

Uw verbazing reikt tot verre hoogtes, moet ik zeggen! Inderdaad tracht ik mijn gaven te oefenen, en naar ik bemerk vind u het niet erg om mijn proefpersoon te zijn, tot dusver. Ik hoop dat het tot dusver blijft bij een licht knetterende warmte? Heel af en toe leg ik de lat iets hoger, niet wetende van de effecten... Om exact 15.00 uur vanmiddag zal ik het nogmaals proberen, u lichtelijk storend in uw werkzaamheden als geëerde gast in het noodlijdende Hoogeveen, daar waar de oudere heren en dames weldadig hysterisch rondhobbelen, op zoek naar uw verlossing... Ik denk dat u wel wat extra warmte gebruiken kunt. Een slapende vulkaan, een fles wijn in zijn jonge jaren, een boom in de groei naar volle sterkte... hoe u het benoemen wilt.

17 januari, 2006 14:37  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Uw zending hart en lijf verwarmende Gedachten kwam op precies het juiste tijdstip Vrouwe!
U bent nog helderziend bovendien!
Juist op dat tijdstip, toen ik mijn stramme leden door de halfbevroren soppende modder van een boeren landweg voort probeerde te jagen, en dreigde te verkillen van de straffe wind, de motregen en het idee een nooddruftige jongeling laatste bijstand te moeten verlenen na een noodlottige sprong voor het Boemeltje van Hoogeveen naar Meppel, kreeg ik Uw scheut Verwarmende Energieën door!

Mijn van kracht zinderende handen gaven de jongeling nieuwe hoop en hij kon gelukkig ongedeerd terugkeren naar de gesloten afdeling van het plaatselijk GGZ alwaar hij zijn therapieën n.a.v. zijn In Bewaring Stelling verder kon doorlopen...
U redde daar pardoes twee zielen van de ontberingen onzer leefwereld!
Mijn Dank is groot!
U overweegt geen carriëre als Heilpraktikerin??

17 januari, 2006 21:04  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Nee, niet iedere hobby mag uitlopen tot een professie, maar ik verlicht graag ongemakken van anderen, daar waar ik dat kan. Zoals ik u vertelde was ik mij nog niet eens bewust van mijn latente krachten, en eerst zal ik zachtjes aftasten waartoe zij exact in staat zijn. Tot die tijd werk ik gewoon verder op oude voet, mijzelf kennis toebrengend in het gebied der virologie. Ik las gisteren over een Gronings onderzoek dat ons beider vakgebieden overlapt, hoe interessant! U maakt niet toevallig deel uit van deze groep gewaagde onderzoekers, op zoek naar viridae in hersengebieden?

18 januari, 2006 08:15  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

U doelt op het onderzoek naar Neurotrope Herpes Viridae in de Liquor wellicht??
Of het K.H.V. ondere invloed van het K.I.S.S.??
Ik verheug mij reeds op de uitwisseling der kennis en vermenging der Wetenschappen, Illustere Vrouwe...

18 januari, 2006 10:08  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Juustum, die bedoelde ik! Eensgelijks!

18 januari, 2006 14:00  

Een reactie posten

<< Home