zaterdag, januari 07, 2006

Raad de Film....deel I


Uit welke film is deze scenefoto??
Winnende inzendingen dingen mee naar een Meet and Greet met Marty Feldman, een gratis oogbolcorrectie én een kleine rol in zijn nieuwste film!!!

Nieuwe Visual Hint:


Deze doet ook mee....In Levenden Lijve dan wel te verstaan.
Zingen doet ' ie trouwens niet in deze film!

Last Visual Hint, uit de film...:

Hier in het midden hoofdrolspeler Martin Henderson als Cory Ford,
De Hunk die ieder vrouwenhart sneller doet slaan(?
)
Raad U maar! Of poneer uw zekere oplossing!


En de Oplossing is:

TORQUE

34 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

De nieuwste inzending voor de Oscars 2006: Opwaaiende zomerjurken van Oek de Jong, gefilmd in de afgeschreven filmsetting van Independence Day. Laat die oogbolcorrectie maar komen!

07 januari, 2006 20:23  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Dussssssss!
Gewaagde inzending Vrouwe Moniq, dat moet gezegd...!
De plasticiteit van uw stelling doet een wilde fantasie vermoeden...
Met die instelling moet het niet moeilijk zijn de titel te raden...
(helaas deze poging zat er inderdaad naast...)

Tip:
Let ook op de figurant rechts!
De verontwaardigde houding,...
de verwijzing naar de horizon...
Kwam er wellicht iets "langs" waaien???

07 januari, 2006 20:33  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

@Zielknijper: hoe kan ik nu letten op de figurant rechts, als mij twee welgevormde billen aanstaren? Maar dat terzijde. :P Dan maar Gone With The Wind, gefilmd op de Kop Van Zuid in Rotterdam. Ik bereid mij vast origineel voor op de Meet & Greet.

07 januari, 2006 21:23  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Toegegeven, dat was wat gemeen van mij.
Een soort strikvraag...
De Jarretels met inhoud zijn inderdaad Eyecatching!

Gaat U vooral verder met uw voorbereidingen...
Uw antwoord was echter niet juist...

Hernieuwde tip:
Het suist voorbij door die straat, met wild geraas...
(Ruige) Boys with Toys...

07 januari, 2006 21:34  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Oh ja! Het is King Kong, de Koning der Flatgebouwen... En de jarretel is decoratie, in tegenstelling tot wat ik al die tijd dacht. Ik ben bijna klaar met mijn voorbereidingen!

08 januari, 2006 09:17  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Nu wist ik niet dat de King Kong van tegenswoordigs een "Smoothie" was...
En ook nog van den Vrouwelijken Kunnen... en ook nog lesbisch van aanleg (King Kong viel toch voor een hoogblondgekruld deerntje??)

Anyway:
Een fraai stukje scheerwerk gedaan!

Uw giswerk is aandoenlijk, raakt edoch de roos niet...

Morgen (als ik weer bij mijn plaatjes kan) een nieuwe hint, maar dan met nieuw beeldmateriaal!

08 januari, 2006 13:32  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Woorden zijn mooier dan alle beelden bij elkaar. En ik weet het nog steeds niet. Ik heb alle knappe kaalhoofdigen der wereld nagetrokken, maar wellicht is deze man onnatuurlijk kaal. Ik weet het niet, ik weet het niet.

08 januari, 2006 20:00  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Kaalhoofdig?? U verward mij met een filmster?? Ik voel mij subiet gevleid...
Maar nee,.. er speelt wel een ijsklont mee in deze gewraakte rolprent...
Een niet onverdienstelijk zanger overigens...
Een kleine hint nog tot slot:
Er komen snelle motoren in voor...
Maar nu verklap ik bijna alles...
Morgen de megahint...

08 januari, 2006 22:06  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ja inderdaad, nu verklapte u toch bíjna alles. Behalve de titel van dit stuk. Ijzig goed waarschijnlijk. Vrouwelijk schoon (blond of brunette, voor elk wat wils), snelheid, criminaliteit en spanning. Een mannenhand is snel gevuld. Slaat die titel op de mechaniek achter de uitvinding van het wiel, of op de man, om de vinger gewonden?

08 januari, 2006 22:16  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Afhankelijk van de grootte van het knuisje, of de inhoud van de handpalm,...misschien.
Toegegeven, nu heeft u aan een halve vinger genoeg, en raadt bijkans de gehele (mannen?)hand!
Maar zeker ook voor het vrouwelijk netvlies biedt deze celluloid-rol enkele fraaie exemplaren van den mannelijken kunne!
Zogenaamde ruwe bolsters met blanke pitten...gehuld in opzichtig leder.
Rechte ruggen, hoekige kaaklijnen en staalblauwe irissen...

Moet ik uit uw toch wat schampere en cynische ondertoon concluderen dat dit genre actieverfilmingen niet bepaald uw pakkie-an is??

08 januari, 2006 23:19  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Het zou u niet mogen ontgaan dat ook vrouwen van vrouwelijk schoon kunnen genieten. Opzichtig leder, verraadt dat de "blanke pit"? Rechte ruggen zijn inderdaad onontbeerlijk. Maar dát geldt ook voor het vrouwelijk schoon! Ik zag mijzelf al in één van de vrouwelijke rollen, het prikkelt! Schamper en cynisch? Waar heeft u dat gelezen? Maar inderdaad verruil ik actie op het witte doek liever voor films die met kunst kunnen worden vergeleken.

09 januari, 2006 07:12  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Welzeker! Zo kan ook ik fraai geslepen heren ook waarderen!
Ruig, nuchter, met "Pluk de Dag"-instelling, zonder Patsernering...

Cynisch en schamper...
Ik mat mij de onbetamelijkheid toe tussen de regels te lezen...Uw genre-voorliefde kennende...
De "Blanke Pit" steekt in dit geval in opzichtig leder,(zie foto) dat is juist!
En zeker, U in één der vrouwelijke hoofdrollen zou U niet misstaan, zo waag ik te beweren.
Een totale genrewissel zou mogelijk een wereld voor u doen opengaan.

09 januari, 2006 14:19  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Aandoenlijk, hoe u ook anderen de eer toedicht om nog het juiste antwoord te raden. Terwijl ik de hoofdprijs al heb binnengesleept! Ik meende dat u ook in staaat bent tussen regels door te lezen, waarvan ik nog steeds onder de indruk ben. Deze man doet vooralsnog mijn hart niet sneller slaan. Mijn excuses. Charme zit in heel andere zaken. De zachtheid, de aandacht, de toewijding, de schittering in de ogen! (ziet u iets schitteren?)

09 januari, 2006 17:18  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Een proefballontje spatte uiteen op uw puntige repliek...
Voorwaar deze jonge god in gekleurd leder zal niet ieder vrouwmensch bekoren..
De zaken die U aanhaalt kunnen echter niet in deze rolprent worden gevonden. Het gaat hier slechts om het platte, plastische visuele...
Een schittering in de ogen is wat U zoekt...
The eye reflects the person within..is het niet??
U kunt deze schitteringen duiden ??
Want er zijn zovele schitteringen, met evenzovele achterliggende bedoelingen!
Weest waakzaam!

10 januari, 2006 08:56  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Absoluut, men zegt dat het oog een spiegel is van de ziel! Ik ben het volstrekt met u eens, de ene schittering is zeker de andere niet. Maar misschien is de taal der schitteringen makkelijker te doorgronden en grammaticaal te analyseren dan u denkt. En nee, waakzaam zijn past niet bij mijn aard, een risicoloos leven kabbelt voort als een stervende rivier!

10 januari, 2006 13:29  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Wederom een waarheid als een KOE, een diep filisofische wetmatigheid die U daar in uw laatste zin even en-passant neder vlijt...
Hoge toppen, vergen diepe dalen!
"So ist das Leben!", placht mijn goede vrind en studiegenoot Theodohr Jahnsfeld veelal tot vervelend toe te roepen, na zijn vierde Jägermeister met Asbach Uralt...
En een beetje risico is de Buysman in de koffie, de krent in de pap, de sambal bij de kroepoek!

Zo vol levenswysheid zijt ge, en toch zo jong,...
Een Mirakel!
Men zou bijkans gaan geloven in het Oud Indische raadsel van wedergeboorte!
Wie was Ú in uw vorige bestaan??

10 januari, 2006 14:54  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Naast moeders hebben ook Koeien de waarheid niet in pacht, ondanks hun goddelijke status in andere culturen. Welja, vol levenswijsheid? Een wonder? Het zijn uw woorden, maar ik steek ze vol trots in mijn zak. Reïncarnatie zou inderdaad een goede oorzaak zijn, mits u ervan uit gaat dan kennis en ervaring overgedragen wordt door de dood en door de geboorte heen. Wie ik was? Blijkbaar was ik iemand die ik nu nog steeds gedeeltelijk ben. Of gelooft u in een Onderbewuste, dat geen deel uit maakt van de Persona in kwestie, maar deze wel grotendeels leidt? Welke niet met de huidige wetenschappelijke dogma's aan te tonen valt, uw professie ondermijnend? Mijns inziens is het zeer wel mogelijk dat ik deel uitmaakte van een hogere stand, een jonkvrouwe, mijn lange vlechten uit hoge torens werpend. Maar nog sterker spreekt het gevoel dat ik een Sirene was, onontkomelijk lokkend met haar betoverende gezang, de zeelui reddend van de golven, hen in mijn armen sluitend om nooit meer los te laten. Bent u zich (onder)bewust van uw rol in vorige levens?

11 januari, 2006 10:45  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Helaas (Jonk)Vrouwe, moet ik U hierop het antwoord schuldig blijven, daar de spanning van mijn Cyste Urinae mij allengs noopt mijzelf vanachter het toetsenbord vandaan te spoeden...
IJs en weder diende later meer...U en uw retorische vraag wordt niet vergeten!

11 januari, 2006 13:20  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ik wens u van harten beterschap... Het weder is u welgezind, en ik wacht met smart op uw reactie!

12 januari, 2006 09:25  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Zo..., Waarde Jonkvrouwe...Uw tweede naam is Rapunzel??
Ik liet U onverwijld wat langer smachten dan de bedoeling was...
Het was inderdaad een Ferme Plas!
Maar ziet mijn brave...
Hier is Uw Zielknijper,weer present en vol overgave!

Om terug te komen op het dilemmerende reïncarnatie vraagstuk...
Vanwaar het idee van de Sirene??
U kweelt elke maandag van de maand rond 12:00 op gelijke toonhoogten mee met het proefalarm??
Uw ongetwijfeld poezelige voetjes veranderen in een vissenstaart, zodra u in contact komt met H2O??
U bent een mannenlokker??
Dat laatste is wellicht een reeds beantwoorde vraag, aangezien mij dagelijks een onbeheersbare drang tot inloggen op Uw website ten deel valt!
Gelijk een Octopussy met acht armen hebben zich uw zuignappen op mijn synapsen vast gezogen!
Ik ben verloren in schijnbaar gelukzalige gevangenschap [van oogenschijnlijk onschuldige hekjes rond mijn naam...maar wát als ik mij onverhoopt van U wens te ontworstelen??]
Mijn vorige levens zijn nog verscholen in het duist're woud van het onderbewuste vrees ik.
Hoewel ik met regelmaat levendige dromen ervaar van een paleis/tempel? op de piek van een door wolken omsloten hoge berg. Rond mij liggen de fraaist gevormde individuen die ge ooit heeft ontwaard aan aan even zovele divans, terwijl zij slempen in roemers wijn, schalen met vers fruit en gebraden gevolgelte, speelt een liefelijk harpspel door de ether.
Rechts van mij bevind zich een dikke cherubijn achtige man, die zich te buitengaat aan liters wijn en mede, hij schijnt de bewaker van de wijnkelder te zijn...Links van mij ligt een blonde jongeling met vleugels aan de sandalen, op te scheppen over zijn avonturen met de "sterfelijken"...
Zijn moeder (een fraaie verschijninig bovenal!) lijkt de liefde tot kunst verheven te hebben. Ze zit mij onophoudend in mijn weelderige baard te kroelen en moemt mij haar "zeusje". Ik kan het dialect niet duiden, maar een vrouw met een baard ben ik niet in deze hallucinerede droom!

Het is een wederkerende droom,...toch wel drie á vier keer per week.
Meestal nadat ik nogal ruim getafeld heb, overigens...
Ik kan er niet zoveel soep van koken, maar het verontrust mij toch...
U heeft wellicht meer kaas gegeten van droomduiding??

12 januari, 2006 15:31  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ondanks de geringe hoeveelheid kaas die ik in deze kringen genuttigd heb, kan ik wel het een en ander zeggen over uw droom. Ik vermoed dat u tijdens de diepgaande tafelgangen Bacchus hebt ontmoet. Het was die Bacchus, die vrouwen deed ontaarden in wellustige doch gewelddadige handelingen! Bacchus heeft de eigenschap mensen te veranderen in gedaantes waarin zij zichzelf graag gedacht hadden. Hoedt u! De man die u beschrijft in uw droom was geen sterveling. Heeft u ook flarden uit uw droom hoe u in een nieuw leven bent terechtgekomen?

13 januari, 2006 08:08  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

U doelt hierbij op het leven dat mij na het verschijden uit deze realiteit mij te wachten staat wellicht??
Soms zie ik fragmenten van een fraaie donkerblonde jongeling met diepzinnig, kwetsbaar, doch voortvarend karakter, welke met zijn briljante brein de mensheid opstuwd naar nieuwe hoogten in zowel materieel als immaterieel oogpunt.
Een Mondiale samenleving zonder winstoogmerk, waar ieder naar eigen kunnen zijn deel levert aan het grotere geheel, geheel onbaatzuchtig en vol van enthousiasme. Ieder deelt met ieder.
Naast deze jongeling schreidt een evenzo schone dame, even oogverblindend in voorkomen als in mentale potentie.
Zij bezit goudgele krullende lokken, gevangen in ellenlange gevlochten tressen. Zij bezit het vermogen met haar stem complete volksmenigten te binden en hun harten te laten ontvlammen van puur verlangen en welbevinden...
Haar grootste kracht echter, ligt in het intermenselijke!
Haar diepgaande invoelingsvermogen en helende, motiverende en innovatieve geestesvermogens laven de wereldbevolking.
Samen reizen zij tussen de sterren, waar de mensheid zich inmiddels tussen heeft uitgestort, het universum verrijkend met een schier eindeloze "verlichting"...

13 januari, 2006 09:47  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Uw dagdromen hebben mij in goede stemming gebracht! Wat een heerlijke toekomstdroom, wat esoterisch wellicht maar schuwt u de esoterie? Mogen uw dromen spoedig uitkomen! Het is zeer voortvarend, dat beider deze sterrenkinderen voorzien zijn van een groot communicatief en inlevingsvermogen; zij kunnen het cement zijn tussen de mensen der samenleving, en hoog aan de hemel wellicht het fundament van het gewelf dat de sterren draagt, een voorbeeld voor de sterfelijken die het pad der verlichting nog voor zich hebben. Binnen de maatschappij is het echter ook wenselijk, dat mensen met een minder intermenselijk gevoel, andere capaciteiten sterk ontwikkelen, zodat er een differentiatie van talenten en taken kan ontstaan. Daarbij kunnen wij ons dan afvragen, of intermenselijke capaciteiten voldoende zijn voor het bereiken van het moment van Grote Verlichting! Jezus bezat het zeker, maar bezat Boeddha het ook?

14 januari, 2006 16:04  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

"Het doel van het heilige leven bestaat niet uit het krijgen van aalmoezen, het zoeken naar eer of roem of het verwerven van moraal, concentratie en het oog van kennis. Het doel van het heilige leven is de onaantastbare bevrijding van het hart, dat is de essentie, het uiteindelijke doel".
Aldus sprak Buddha 500 jaar voor de geboorte van Christus...

Qua intermenselijkheid had Jezus het voordeel van de twijfel .
Immers volgens Buddha liep het hobbelig karrepad naar de Zeven Factoren van Verlichting en de uiteindelijke toegang tot het Nirvana over de "Magga",De Achtvoudige Weg.
Dan waren daar nog De vijf geloften (panchasila),De vijf ophopingen (skanda’s), De drie kenmerken van bestaan en niet te vergeten De Bodhisattva!
Daar had Jesus toch een toegangkelijker metrolijntje naar het hiernamaals in de mouw zitten...
Maar het blijft een moeilijk dilemma.
U bent meer gecharmeerd van Vishnuh? Brahma? Shiva wellicht??

15 januari, 2006 22:20  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Oh welnee, ik geloof meer in de Kracht van het woord, de zuiverheid van de intentie en de eerlijkheid naar zichzelf en naar anderen. Daarbij vind ik een voorganger die mij met moeilijke woorden bestookt, een onnodige verzwaring. De innerlijke mens is een goed wezen, maar zo vaak zo onverstaanbaar voor velen. De letterlijk gelovende mens is een naïeve; het letterlijk Woord zoals gepredikt door de tientallen religies is onverenigbaar met de Wetenschap, het vooruitstrevende. En de enige godheid gelovend in de grote knal voorafgaand aan de mensheid is de Islam, waar ik geen hoge pet, danwel djilbab van op heb...

Mijn ouders leerden mij de Nederlands Hervormde leer. Op de kansel een stadse man, honderden sympathisanten, boeren burgers en buitenlui, op de koude harde banken in de kille kerk. Tijdens het zingen van de langzame psalmen en gezangen zagen wij de vochtige witte wolkjes van adem de hoge ruimte van de kerk indrijven, het woord preek stond gelijk aan pepermunt, slaap of verveling. De meesten onder hen begrijpen enkel het woord AMEN!

16 januari, 2006 09:07  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Amen, juist!
Het startschot voor het Uytstromen der Gelovigen. Na de snelle onduidelijke Duyt in het zakje spoedt zich de goegemeente richting bierlokaal, waar onder het genot van pluimende sigaren, Oude Klare en het ketsen der biljartballen nog eens na gefilosofeert kan worden over de in kille atmosfeer uitgestorte wetmatigheden, waarschuwingen en aanmatigingen.
Vervolgens ging men heen om zich te vermenigvuldigen??

16 januari, 2006 10:36  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

In groten getale werden zij vermenigvuldigd, geleid door Gods woord en Gods hand. Zijn gedachte in het achterhoofd, verwerd iedere simpele ziel van het Twentse gehucht tot een gehersenspoelde ziel, met slechts één doel voor ogen. Qua verwekkingsdag is een ieder dorps schepsel hier een zondagskind! Maar zij waren passief, de lammeren Gods, want zij namen niet, zij kregen. Zij kregen nog vóór de avonddienst.

16 januari, 2006 11:39  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Zij kregen wat hen toekwam...?
En waren zij content, of toch terneergeslagen en jalours van aard, omdat de buren televisie keken en het hen, de godvruchtigen, was ontzegd?

16 januari, 2006 14:26  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Oh welneen! Ik heb een jeugd genoten die vervuld was van vele bewegende beelden, ik ben op vroege leeftijd al geshockeerd door een uitzending van Sesamstraat, alwaar ik ook zeer veel geleerd heb over de meest essentiële zaken des levens. U moet de Gereformeerden verwarren met de Hervormden, een zeer regelmatige verwisseling maar oh zo gevoelig! U moet weten, dat de Gereformeerden zich al vroeg van de Nederlandsch Hervormde Kerk Afsplitsten, omdat zij een eigen pepermuntcommune wilden starten...

Inderdaad denk ik dat zij kregen wat hen toekwam, en geen stuiver meer! God heeft vele monden te vullen... Neen, laat ik niet denigrerend spreken over gelovigen, het merendeel spreekt met een zuiver hart.

17 januari, 2006 18:00  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Zuyver van Hart en Vrij van Geest...
Een fraai beginsel, echter in praktijk niet immer ten volle uitgewerkt!
En in essentie wellicht onverenigbaar met het beleiden ener religie, welke danook...??

De Inauguratie van de Wilhelmina Perpermunt fabrieken in Zaansch Schans in 1817 heeft zeker bijgedragen aan het afdrijven der Gereformeerden, zo waag ik te poneren...
Toch heeft dit de Vrij Hervormden die zich sinsdien hebben geconcentreerd op het aanzwengelen van de Rennie-cultuur geen windeieren gelegd!

U heeft geen pepermunt-aversie over gehouden aan uw door religieuse aandacht bedauwde jeugd?

17 januari, 2006 20:32  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Aha! Mijn zielknijper verraadt zijn Freudiaans-geörienteerde achtergrond... welneen, de jeugd hoeft nimmer een stempel te drukken op diegene die men geworden is. Ook latere ervaringen en eigenhandig handelen hebben de potentie diepe indrukken te maken, wellicht dieper dan ouders ook zouden kunnen veroorzaken. Ik denk dat mijn vaders allergie voor cacao mij eerder een diepe liefde voor de chocolateriën des levens hebben bijgebracht, mocht ik toch iets van mijn jeugd hebben meegekregen.

18 januari, 2006 08:23  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

De uitwassen van de generatie kloof hebben U voorzien van wondere geneugten der Ouderlijke Verboden...
Ja, zo gaat dat vaker...

18 januari, 2006 11:05  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ah nu snap ik volledig uw liefde voor de wijn... uwe voorvaderen waren sobere mensen, heb ik gelijk?

18 januari, 2006 22:15  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

U treft den Spycker op den Kop!
Wij woonden met elf op een kleine oppervlakte in een arbeiderswijkje...
Vader alle dagen buffelen in de Papier fabriek...Het was geen vetpot!

19 januari, 2006 10:26  

Een reactie posten

<< Home