vrijdag, april 14, 2006

Couscous....geintegreerd.


In het kader van de Integratie, vandaag het Noord-Afrikaanse gerecht Couscous met Tutti-Frutti.
Uiteraard wordt deze van oorsprong vegetarische dis, geheel aangepast aan mijn eigen smaak en voorzien van een hele resem aan toevoegingen. Een Integratie van formaat zogezegd...

Allereerst wordt er verse bladzpinazie (450gram) , gesmoort in een bedje van Knoflooksnippers (twee teentjes), Uienringen van twee forse Uien, enkele Champignons, Een grof gesneden rode Paprika, een theelepel Kaneel, een eetlepeltje Garam Massala, grof Zeezout met Chilipepers uit de molen. Dit alles in een ruime eetlepel Olijfolie , of nog liever Oosterse Knoflook-roerbakolie...

Van mijnheer Lidl nemen we een stuk of zeven Chevapchichi, die heerlijke gekruide gehaktrolletjes. Even in drieën delen met een scherp messie en lekker aanbraden.
300 gr gewelde Tutti-Frutti vermengen met 300 gr Couscous.
Voeg hierbij een theelepel Kerrie en een theelepel Djinten, een paar ferme draaien aan de zeezoutmolen.

500ml kokend water toevoegen. Laat dit 10 min staan.
Snijdt ondertussen één ons gemengde Olijven( wel van de markt hè! niet uit een potje..) in helften en een flinke plak Fèta in blokjes (ook van die Turk, of Iranees op de markt!)
Een bosje verse Koriander , grof gehakt.
Verwarm de oven voor op 70 graden en plaats daarin uw fraaie Noord-Afrikaanse schaal.

Als het Couscous-Tutti-Frutti-mengsel droog is , schep deze dan in de verwarmde ovenschaal, voeg hierbij de Olijven en de Fèta en de helft van de Koriander.
Even omscheppen.
Serveer de Couscous apart met de Spinazie en de Chevapchichi.
Naar smaak nog extra Koriander toevoegen, evt. nog wat Zeezout met Chilipepertjes uit de molen.
De Vegetariers onder ons kunnen de Chevapchichi vervangen voor een paar vuisten vol met Cashewnoten...
Jammie!

6 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Nou, klinkt vurrukkulluk!

28 april, 2006 14:14  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ah, Edele...
Ja dat was het!
In navolging van uw Tajine...mijn inspiratiebron!

U bent weer teruggekeerd van de paradijselijke Andalusische Oorden??
U heeft al ontwenningsverschijnselen??
Zag ik U daar niet slenteren door de witgekalkte straatjes en steegjes van de fraaie Joodse Wijk in Cordoba??
Welkom terug!

Zo u ziet wordt ik ook geplaagd door spammers...
Morgen maar eens de verwijdertool ter hand nemen...

29 april, 2006 11:15  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Jazeker zag u mij daar, ik ben verliefd geworden op Córdoba, de mooiste stad die ik er heb gezien. Ook het romantische Ronda is bij mij in de smaak gevallen. Bedankt voor uw actieve welkomstcomité. Ontwenningsverschijnselen... jazeker. Maar met een Amontillado in mijn koffer moet ik zacht door de verschijnselen heen kunnen rollen, lijkt me. Spammers hebben u ook gevonden, ik had het al gezien, mijn condoleances! Toch maar de bloggerhulptools inschakelen?

01 mei, 2006 18:14  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

U heeft óók voetstappen liggen in Ronda?!
Hoe wonderlijk!
U heeft vanaf de prachtig gerestaureerde "Puente Nuevo" een spuugje in de diepte laten vallen, daar waar het licht groene water zich kolkt rond de rotsblokken?
Zag U ook de trieste St.Bernhard achter het ijzeren tuinhek van de hacienda op het pleintje er vlakbij??

Jazeker, de bloggerhulptools...
Ik ga het proberen, hoewel ik niet weet of Blogger deze ook biedt!
Affijn..
Uw waardevolle Amontillado zal de pijntjes lenigen en wellicht verjaagt het deez of geen "monster"??
Ik las dat uw demonen zich weer roerden??
Uw "geheimen"...u wilt ze delen??
Gedenk, ik ben inderdaad Man, maar heeft niet elke man een Vrouwelijke zijde?

01 mei, 2006 22:45  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Hmpfz, nou heb ik meteen trek. Maar om nu midden in de nacht couscous te gaan maken is weer wat overdreven ..

05 mei, 2006 03:18  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Cinner
Haha!
Maarrr... wat let je??!
Als je toch niets om handen hebt en zelfs hier terecht komt...(waarvoor dank hoor!;-) )Je kunt het ook heel prima een dagje in de koelkast zetten, of invriezen hoor!
Trekt de smaak er nog lekkerder in!

06 mei, 2006 14:52  

Een reactie posten

<< Home