donderdag, mei 25, 2006

Dagje Uit vandaag??


Op Hemelvaartsdag 25 mei 2006 bruist Dwingeloo van de aktiviteiten. Op de grote karakteristieke Brink rondom de braandkoele "De Riete", in het centrum, vindt dan voor de 14e maal de Keramiekmarkt Noord-Nederland Dwingeloo plaats.
De keramische kunst bloeit in Nederland.
Circa 200 keramisten zijn aangesloten bij de Stichting Keramisten Noord-Nederland.

Een groot aantal van de keramisten willen samen met collega's uit andere delen van Nederland en ook uit het buitenland hun werk aan de bezoekers tonen.
Zij bieden een grote verscheidenheid aan keramiek, variërend van klassieke pottenbakkerskunst tot moderne sculpturen, van gebruiksgoed tot monumentale objecten.
Veel te zien, te bewonderen, te kopen en te doen.
Ook de Kids kunnen naar harte lust Kleien met gratis ter beschikking gestelde echte Pottenbakkersklei.

Mijn Lieve staat ook achter een der Kramen, hulpvaardig als zij is, haar Hartsvriendin te helpen met de Verkoop...Een Traditie onderhand...
Hopen op een beetje Droog Weer vandaag.

We moeten nog wel even gaan kijken en De Zes Jarige wil weer een Konijn kleien, of een Teletubbie...

10 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

oei wat mooi maar dat beeldje kan ik niet goed zien, een hele dikke man, met zijn armen uiteen?

heb je er een www adres van zodat ik meer kan zien?

26 mei, 2006 18:13  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

ps zielknijper,

ik heb je teruggelinkt (is dat al een officieel woord?) op:
http://tantegerda.web-log.nl/tantegerda/2006/04/loggers.html

tante

26 mei, 2006 18:55  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

@Tante Gerda:
De Keramiste van "De Dikke Man' is Alie Jager...Haar website is http://www.aliejager.nl/
Kijk maar op "Foto Galerie". Nog veel meer mooie beeldjes daar...

En Dank voor het Linken!

26 mei, 2006 20:19  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Ik vind die theepot zóóó lief!

27 mei, 2006 14:13  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Er waren veel Lieverds aanwezig in Dwingeloo deze dag...

27 mei, 2006 16:39  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Tja, maar ik was er niet hè... Dus was het onmogelijk dat ik zo'n lieverd mee naar huis nam. :S

28 mei, 2006 15:22  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ah, een Waarheid gelijk een Koe...waarvan er eveneens gekleide en gebakken exemplaren aanwezig waren...
Volgend jaar dus maar in de agenda zetten...Hemelvaartsdag!

Er zijn trouwens meerdere Keramiek Markten in den lande...en daarbuiten (Oldenburg bijvoorbeeld!)
U wilt daarvan op de hoogte gehouden worden om toch nog een lief Potje te scoren??

29 mei, 2006 21:20  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

U haalt mij de woorden uit de mond. Een lief potje scoren, ja ik wil!! (Nee, geen koe, een vogeltje! U bezit zelf al een hele kast vol keramieken?)

30 mei, 2006 18:07  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Uiteraard is ons Servieskabinet tot de nok gevuld met allerlei Steengoed...
Gebruikspotterijen, Handgedraaide Wijnroemers, Oud Hollands geglazuurde Ontbijtborden en Dinerborden van de hand van Meesterdraaier Matthieu van der Giessen himself!
Zelfs Fraaie Vazen en Potten allen Handgevormde Unica's, voor den Sier ende het Vertoon...

U heeft iets met Vogeltjes...
U moet echte eens een Keramiekmarkt bezichtigen, vele Vogelkens in Steen vereeuwigd...

01 juni, 2006 19:53  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Wij (mijn vriendin en ik ) hebben gelachen op de kunstmarkt in Den Bilt, zaterdag 8/9.07. Misschien om de herkenbaarheid en vrolijke uitstraling.

10 september, 2007 17:36  

Een reactie posten

<< Home