maandag, mei 15, 2006

PC-tje??


M'n Persoonlijcke Computer doet raar de laatste tijd...
Mijn Steun en Toeverlaat, mijn Vuller van Lege Uurtjes, mijn Encyclopeadia Digitalis, Mijn Fotolab, mijn Speelkameraad, mijn Downloadbunker en Rommelzolder, mijn Tiepmaschien.
Na de vruchteloze poging mijn C-schijf te vergroten (Partition Magic liep vast tijdens Het Process) ben ik ineens mijn D-schijf kwijt!
Weg, Foetsie, Gone!
Gdvrdgdvrrdgdvrr!
Al mijn reguliere applicaties niet meer op te starten.
Weg Word, weg Nero, weg Videospeler, weg MP3 programma's, weg Norton...
Alleen Ghost zit natuurlijk nog te zieken als ik mijn DVD-speler wil verkennen.
Gelukkig kan ik nog Internetten...
De Partitioneerder is een Vooruitdenkend Mensch zo blijkt maar weer.
Hoewel niet volledig Helderziende...helaas!

Het is al een Oud Beestje,...mijn PC...
Al ruim drie en een halfjaar trouwe dienst, zonder mokken en morren...
Okee, een keer een nieuw Mobootje en een nieuwe voeding, maar verder...
Nu lijkt het toch tijd voor wat nieuws, wat snellers, wat Up To Date's...
En Gues What?!
Het mag van Moeder de V....!!!
"Koop dan toch een nieuwe", sprak zij plechtig..
Er vloog een Aap uit haar kont?!
Zij die altijd zo afgeeft op mijn avondvullende PC sessies, terwijl in de huiskamer Temptation Island en Jensen hun Ranzigheid spuien over het Schaapachtig loerend Publiek...

U begrijpt, dat laat Zielknijper zich geen tweede keer zeggen!
Mijn Droomcomputer ...hij komt eraan!
Hij is besteld, Online (hoe anders!)
Nog een paar dagen, dan kan ik weer beginnen met een Schone Lei.
Harde Schijf Partitioneren.
Nieuwe Progjes installeren.
Oude Progjes overzetten.
Internet Configureren.

Nu moet ik toch eerst nog even weer Nero aan de praat zien te krijgen.
Da's makkelijker bestanden overzetten...
Of toch maar een Netwerkje opzetten ..
Hoe mot dat nou weer?!
Ahhh,...Computers...!

16 Comments:

gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

wat je ook doet met peecee, het blijf plug and pray. Maar ja een nieuwe pc is altijd prettig (voor de 1ste 6maand)

15 mei, 2006 11:18  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Precies,...bijna alweer verouderd zodra die de winkel verlaten heeft...
Maar ja, als je aan alle moderne grillen moet toegeven...
Als ik er weer drie jaar (zonder al te veel PC-gekloot)mee kan doen is Zielknijper weer tevreden!

15 mei, 2006 11:39  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

noh wat fijn voor je!
ik ben zelf moeder de V. en dat is dan weer handig, ik kan zo vaak ik wil zeggen dat iets mag, tegen mezelf.
gaan wij, je lezers, er ook nog iets van merken, van de nieuwe pc?

15 mei, 2006 13:31  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Erwin:
Stoppen met die Zooi??
HoebedoelU??
Die Computer is een verlengstuk van me..
Niet deze specifieke Compuitert, maar de Compjoetert in het Algemeen!
Verslaafde als ik ben...
Een weekje of drie vakantie gaat nog net, mits er voldoende afleiding is...
Gelukkig kan ik dan nog met mijn (digitale!) Fotocamera spelen!
Ennuh,,,
U Blogt toch ook!!??!
U doet dat zonder Compjuploert??
Knap mijn Waarde...erg Knap!
;-)

15 mei, 2006 17:26  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@Tante Gerda:

Oh, Verschoning..Waarde Vrouwe..
Lees ik daar enige Korzeligheid tussen de Regels??
U bent alleenstaande Moeder de V...?
Dan heeft u inderdaad alleen aan Uzelve Verantwoording af te dragen...
Het heeft zijn Voors en zijn Na's...
Ik ken uw situatie, denk ik...
Ik bevond mij er ook in, eens,...ooit...lang gelee...
Scheidingsperikelen, Omgangsrechten en plichten, alimentatie...Rechtbanken en Zielsores!
Onderhand ben ik ook weer Opgekrabbelt én "aan de Vrouw", compleet met ZevenJarige zelfs.. en er zeer Gelukkig mee, dat buiten Kijf!
Toch mag worden aangenomen dat er Overleg is tussen de Partners, als het Gezamelijke SpaarVarkentje gemolken moet worden voor de pleziertjes van Vader...?

Dat U er Profijt van mag ondervinden..
Dat mag ik Hopen!
Als Zevenjarige druk Internetspelletjes aan het rammen is op Oude Compjoetert, kan Zielknijper toch zijn Blogje vullen met hersenspinsels..Speciaal voor Ú!
Als mijn lieverd, Moeder de V. , haar Cursussen uitwerkt op oude Compjoetert (of nieuwe, dat mag natuurlijk ook) blijft er de mogelijkheid om uw Reacties te beantwoorden en Uw Ziels Eigen Blogs te bezoeken en te voorzien van Spitvondigheden mijnerzijds...
Fotootjes, maken en bewerken ter Verlustiging Uwer Oogbollen, ende Opsmukking van het Blog...
(Zevenjarige gaat dan maar even Buiten Spelen!)

Mocht ik u overtuigen??

15 mei, 2006 17:43  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Aangezien jouw moeder de V. (werkelijk vréselijke uitdrukking) Als iemand die ooit bezigt en mij bedoelt zal dat het laatste zijn wat hij ooit tegen me zegt!) Temptation island en weet ik het wat voor bagger de huiskamer inhaalt geef ik je op je donder.

Als MegalomaaN, per slot van rekening ook een psychische aandoening van heb ik jou daar, kun je me dat niet kwalijk nemen. Evenals het gebrek aan nuance dat ik tentoonstel.

Je doet het gvrdegvr zelf! Je moet je pc niet willen upgraden als je er de ballen verstand van hebt. mannen (generaliseert de dame) denken altijd overál verstand van te hebben en prutsen zich een slag in de rondte om vervolgens verbaast op hun neus te kijken als de boel (hoe kan het ook anders) in de soep is gedraaid. Daarbij doet het feit dat je toéstemming moet vragen (al werd het je gewoon aangeboden) ook niet veel goeds voor je. De volgende keer moet je het ding gewoon bestellen. "Zeur niet vrouw, ik heb de computer verprutst en ik heb een nieuwe nodig. als de fucking tv ontpolfttijdens "de bevalling" koop je ook een nieuwe. Ik leef online dat weet je dus zeur niet. basta!

Sorry hoor, misschien trap ik nu op je tere zieltje maar hier de is emancipatie nooit voor bedoeld!

Met liefde,

MegaN

16 mei, 2006 17:05  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

@MegaN
Boute Taal bezigt Gij daar Vrouwe!
Het is mij nochtans geheel duidelijk...
U heeft een Harde Hand nodig in Uw Levenswandel!

De Horror van uw Innerlijke Demonen en Jeugd Trauma's Projecteert U met Onbehouwen Tacktloosheid op alles wat Man lijkt te zijn, of zich daarvoor uitgeeft.
U Schaart Uzelf bij het Leger der Opzijlezers, de Dolle Mina's en Emancipanten der Harde Leer.
Bedenk onderwijl: Niet de Man bedacht de Emancipatie van de Vrouw!

Uw gebrek aan ontvangen Moederliefde maakte van U een Tweespaltig Individu? Altijd en Eeuwig Wanhopig op zoek naar Erkenning, Warmte,Onvoorwaardelijke Liefde én Onderwerping!
Toch ziet Gij Uzelve als Gods Gift To Men...en begrijpt onderwijl maar niet waarom Uw wanhopige Zucht naar Liefde niet Beantwoordt wordt.
Frustrerend...
Mannen ...Haat en Liefde en Haat...en Liefde.
U ziet de Tekortkomingen van U en Uw Sexegenoten niet als ingegeven door de Eigen Tekortkomingen, doch als een Reactie op de Gedragingen van De Man!
Zij zijn Schuldig!
U bent Slachtoffer!

U Hunkert ondertussen naar een Sterke Overweldiger.
Een die U wel zal zeggen hoe Het werkt, Hoe U Het moet Doen.
Zonder Wederwoord te dulden!
Een Duistere en Mysterieuze, maar vooral ook Strenge en Potentate Vaderfiguur, om Tegengas te geven aan Uw Grillen.
Uw Joodse Moeder heeft de Broek aan, al kan zij slecht mikken...Uw Zachtaardige Vader, U Adoreert hem en Verwijt hem zijn Aard tegelijkertijd?
Heeft dat U Gevormd tot wie U nu voorgeeft te Zijn??
Hoe Dualistisch!
U heeft last van Drastische Stemmingswisselingen, Bipolaire Gedragingen??
Misschien troost het U te weten dat U niet alleen bent...
Maar dat wist U reeds.
Uw Therapie is een Zelfopgelegde Provocatieve.
Complimenten! Uw Blog staat er vol mee. Een Perfecte Uitlaatklep!
Een bepaald Talent voor Proza en Poëzie kan U niet ontzegd worden..
U legt Uw Ziel in mijn Schoot met Uw Geschriften...
Wenst U de Vuist of de Fluwelen Handschoen?
Nee! Wacht!
Ik ken het antwoord Reeds!

Maar voor Nu Genoeg!
Tot Gauw, bij de Volgende Sessie!

16 mei, 2006 23:53  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

* snotter de snotter* ja, hoe weet je dat boehoee. Je bent beter dan de psychoanalyse die ik onderga. Beter dan mijn frustrerende supervisie was. Beter Zelfs dan de provocatieve therapie, de Gregoriaanse methode of de, toch ook wat bipolaire, geschriften van Nietszche.

Het klopt, ik heb een harde hand nodig! Ik ben degene die met haar glimlach alle mannen in bed krijgt en meer dan dat (dat alleen zou te makkelijk zijn.) Ik durf te stellen dat ik door een combinatie van charmantisme en NLP alles van ze gedaan krijg. Uiteindelijk manipulatie uiteraard, maar uiterst lucratief. Het hopeloze verlangen naar een Man die me doorheeft en mijn grillen resoluut van de hand wijst, wat een verwachting! Hij die de 'megalomane femme fatal' in mij weet te temmen zal het genoegen smaken van een toegewijde genuanceerde, zachtaardige vriendin. De test zal evenwel hard zijn, vol manipulatie en gecodeerde boodschappen. Als in een sprookje zal hij 3 proeven moeten ondergan, met als moeilijkheid dat hij niet zal weten dát hij ze ondergaat. Is dat bipolair? Is dat stemmingsgestoord? narcistisch? Megalomaan?
Wie ben ik? En dat op mijn jeugdige leeftijd. Hoe raakt een vrouwtje zo verknipt? Was dat mijn moeder? Mijn zachtaardige vader? Hoe kan het dan toch dat al mijn broers en zussen zulke andere types zijn? Waarom noemt men mij "Freespirit" terwijl ik nochtans vastzit in mijn eigen fantasie? Waarom ben ik, als ik zo ongenuanceerd en manipulatief ben, meer dan loyaal aan hen die me lief zijn?

Inderdaad u kent het antwoord op uw eigen vraag getuige uw gschriften en mijn antwoord.

Man you're good!

Al blijft de eeuwige vraag bestaan: Wat is feit en wat is fictie in deze?

Zullen we een nieuwe afspraak maken?

17 mei, 2006 08:41  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Misschien wat laat, maar heeft u misschien een Mac gedacht als oplossing... ;-)

17 mei, 2006 22:04  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Hé Beobee...
Een Mac,, ja het Ultieme coputerbeest..
Stabiel, weinig gedonder met virussen...voor de Pro's ook ..én erg mooi!

En Tevens erg duur...
Voor mijn huis, tuin en keukengebruik én de kids als spelletjes machine, nog maar even bij AMD/Microsoft gebleven...

Wie weet als ik met de Fotovakschool begonnen ben dat een Mac dan wel erg bruikbaar wordt??

18 mei, 2006 11:54  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@MegaN:
"Danke Für die Bluhmen Fraulein, aber Lieber jetzt zur Sache", zoals wijlen Carl Gustav Jung pleegde te zeggen...
U wist dat Jung zichzelf reeds op jonge leeftijd als Multiple Persoonlijkheid diagnosticeerde? Hij noemde ze no 1 en no 2.
Zijn vrouwelijke kant (no 2, noemde hij dan ook steevast "Fraulein".

Niets is prettiger dan Zijns eigen Sterke én vooral Zwakke kanten te kennen!

U zit vast in Uw eigen Fantasie?
Actief Fantaseren,..een manier om het Onderbewuste in kaart te brengen, kan tot verhelderende inzichten lijden!
U bent dus op de goede Weg.

Ik Typeerde U met Pinpoint Precisie...?
Welnu, van een Zielknijper mag ook wel iets dergelijks verwacht worden...
Ik doorgrondde Uw Zijn vanaf Afstand, slechts verbonden door een Virtuele dunne Digitale Navelstreng.

U houdt van Raadsels en Spellen...Het Doen van Toelatings Proeven, c.q. Toetsen der Bekwaamheid..
Bipolair, Megalomaan, Narcistisch, Stemmingsgestoord?
Vergeet Neurotisch vooral niet Vrouwe MegaN!

Weet trouwens dat Gij de Eerste Geheime Toets Mijnerzijds reeds doorstaan heb!

Verder zal ik niet uitweiden..
Andere Toetsmomenten kunnen op willekeurige Ogenblikken in Plaats en Tijd aan U worden voorgelegd...

Feit en Fictie zijn niet zo scherp begrensd als menig Mensch verwacht Vrouwe!
Zij raken elkaar in vele Dimensies, lopen in elkaar over en gaan soms in elkaar op...

Wat is Werkelijkheid en wat Waan, vraag ik U dan van mijn kant?

By the Way:
U bent welkom voor een tweede Sessie..
U dient het Gebak te brengen, maar geen Moccaschuim!

18 mei, 2006 12:20  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

Toch fijn dat het u wordt toegestaan, MdV is soms zo slecht nog niet. En welke is het geworden?

21 mei, 2006 08:58  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

Ja Vrouwe,...MdV is de beroerdste nog niet...

Wat het geworden is....?
Een Jongetje dit keer!
Na twee Meiden maar eens wat Tegengas aan het Vrouwelijk Geweld...

Maar alle Gekheid op het Blog...
U ziet het kleine plaatje bovenaan dit Item??
Imagine deze in Zwarte Uitvoering...maar dan 52ch hoog en 50 cm diep en 20cm breed.
U wilt meer details?
Goed dan, met enige Schuchterheid beken ik het volgende Beest te hebben besteld...:
Zwart Aluminium Gigabyte 3D Aurora kast, met aan boord: AMD Athlon 64 X2 4800, Asus A8N32 SLI X16 mobo, 4 Gb DDR Ram, 2x400Gb Harddisk, LG DVD +-RW Brander, Geforce 7800GTX 256 Mb DDR3, Creative SB X-Fi Platinum PCI...
Het Monster is inmiddels aangekomen in Huyze Zielknijper... En beheerst daar momenteel het Huyshouden...
Configureren en Installeren...
U kent dat wel...?!

21 mei, 2006 11:25  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

@Zielknijper
Heeft u misschien de Mac-Mini over het hooft gezien? ;-) Veel voor weinig!

21 mei, 2006 11:47  
gilde Anonymous Anoniem hysterisch...

hoofd met een D uiteraard!!!
ben dus nog niet helemaal wakker!

21 mei, 2006 11:48  
gilde Blogger Zielknijper hysterisch...

@ Beobee:

Ahh , Mooie tijd om wakker te worden..
Het was de hele ochtend droog, wel zwaar bewolkt.. dus niet veel gemist!

De Mini Mac vond ik net te Mini...
Mij spreekt dan de Power Mac G5 meer aan...maar,
Ik ben niet zo thuis in het Apple gebeuren...
Behalve de iTunes dan, maar dat is Zachte Ware...
Ik hou wel van Volume en Rauwe Snelheid...
trouwens hopelijk kan ik er dan ook weer een paar jaartjes tegen...;-)

21 mei, 2006 13:53  

Een reactie posten

<< Home